Vi koser oss masse i Oklahoma med alt for mye god mat, shopping og herlige mennesker. Og selvflgelig en herlig hund! I gr var vi i dyrehagen og det ble en overraskende bra tur. S mange dyr jeg aldri har sett live fr, en utrolig flott park og fint vr. I kveld skal vi p et arrangement downtown med live musikk, foodtrucks og lokal l :)

Happytimes <3

Skrevet 28.06.2014. Ligger i kategorien Reise. 0 kommentarer

I gr var vi innom Graceland fr vi kom oss p veien igjen. Det var utrolig gy se huset og vi fikk ogs se bilene hans og flyet. Vi hadde flaks med bde vr og folk. Det var en del da vi kom men det kom enda fler nr vi dro og da begynte det ps regne ogs! Det ble en veldig bra start p dagen og en veldig kul opplevelse. Etterp var det Oklahoma next. Det blir heldigvis flottere og flottere landskap langs motorveien, lengre og lengre vest. S det ble en fin tur med nydelig solnedgang og masse god musikk. Til slutt endte vi opp i Edmond rundt halv ti hos Brad og Lindsey. Vi pakket oss ut av bilen og dro ned til "Old Chicago" for litt barmat og l. N skal vi vre her en uke bare nyte herlig sted, herlig mennesker og mere ferie!

Happy times <3

Skrevet 24.06.2014. Ligger i kategorien Reise. 3 kommentarer

I dag avsluttet vi et fantastisk besk i New Orleans med morgen bad p taket av hotellet og litt sol. Det var herlig med lyden av storbylivet og fantastisk utsikt. Etterp kom vi oss p veien og har kjrte hele dagen i dag for ende i Memphis. Jeg hadde ingen forventinger til Memphis annet enn at jeg visste det var mye herlig live musikk her og jeg ville gjerne se huset til Elvis. Derfor ble det en veldig positiv overraskelse da vi gikk opp Beale Street med livemusikk p samtlig steder, yrende liv p en sndag og lysende skilt. Akkurat som p film. Vi endte p en restaurant med storband, BBQ og lokal l. Virkelig en bra siste kveld p veien!

I morgen skal i beske Graceland fr vi reiser videre :) Til slutt ender vi i Oklahoma hvor vi skal tilbringe den neste uken hos Brad og Lindsey! Det blir bra det:)

#usa #ferie #roadtrip #reiseblogg #sommer #reise

Skrevet 23.06.2014. Ligger i kategorien Reise. 0 kommentarer

Dagen i gr ble bare fantastisk! Vi vknet til den herlige utsikten fra rommet vrt kom oss ned til lobbyen for f noen tips om hvordan vi kunne f mest ut av dagen! Etter gode tips var dagen planlagt og vi hoppet p en av de gamle trikkene som tok oss en runde i byen. Det er s mange flotte hus og herlig arkitektur, s det sitte bare se var helt perfekt! Vi hoppet av ved 2. verdenskrig museet, som er The National World War 2 museum. Det var utrolig flott laget og vi var med p bde 4D film og ubt opplevelse. I mellom dette gikk vi rett ned i gaten p et sted vi hadde ft anbefalt til lunsj. Det heter BUTCHER og de slakter og tilbreder alt kjtt selv der. Det er et cajun sted og vi fikk beskjed om at her mtte vi bare spise. Det forstod vi fort. For et kult sted og gud, s god mat! P kvelden tok vi et kveldsbad i boblebadet p taket av hotellet, fr vi ordnet oss og gikk ut for middag. Til slutt avsluttet vi dagen i Frenchmen Street med herlig live blues musikk!

New Orleans har virkelig imponert og vi skulle gjerne vrt her lengre. Det er s mye vi ikke har ftt sett, men vi har uten tvil ftt en New Orleans opplevelse! Fantastiske dager <3

#roadtrip #reise #ferie #sommer #USA #reiseblogg

Skrevet 22.06.2014. Ligger i kategorien Reise. 0 kommentarer

I dag har vrt en dag til med mange timer p veien, eller litt lengre enn planlagt. Men vi startet med en herlig frokost p hotellet og slappet av en times tid ved bassenget fr vi pakket bilen og reiste fra Tallahassee. Vi har vrt litt frem og tilbake p hvor turen skulle g videre. Planen var egentlig Nashville, men etter bli anbefalt av flere reise til New Orleans ble vi litt ekstra spontane og plottet det inn GPS'n. Det ble frst noen lange timer p ganske kjedelige veier og gjennom kraftig regnvr og thunderstorm, for s skifte om til en kyst vei. Her hadde vi s flaks mtte p bde rush trafikk og et arrangement i frste tettstedet, s omturen som skulle ta en halv time ekstra tok plutselig halvannen time ekstra. Men med veien helt p stranden og med gylden himmel ble det verdt det til slutt! Vi har ogs vrt i 4 stater p en dag i dag! Florida, Alabama, Mississippi og Lousiana. Da vi kom frem til New Orleans mtte vi et hotell som var over all forventning. Det er fylt opp med historisk srpreg, antikviteter og en takterrasse med badebasseng og boblebad. OM det skal nytes! Kvelden i dag endte i Bourbon street. Frst p Hard Rock, s noen l til et cover band og s etterp et band med tre eldre menn som spilte nydelig jazz musikk. Bourbon Street var forresten veldig interessant. Mye forskjellige mennesker, mye alkohol og mange utesteder samlet p et sted. Fikk absolutt kjent p storbylivet by night!

Husene ved stranden er bygget som dette, s om vannet skulle stige er huset fortsatt reddet ;)

Utsikten fra rommet vrt :)

Nu er det natta!
I morgen skal New Orleans utforskes i dagslys :)

Skrevet 21.06.2014. Ligger i kategorien Reise. 1 kommentar

Dagen i dag startet veldig bra. Vi bestemte oss for kjre ned til sentrum av Naples og mtte et fantastisk flott sted. Alt er s pent og rent og flott! Fine hus og en deilig laaaaang strand. Virkelig en positiv overraskelse. Det var godt, for resten av dagen har vrt mindre spennende. Mange timer p en vei som ikke hadde s veldig mye by p, litt rr med hotellbooking for kvelden og kjring gjennom noen steder vi ikke akkurat hadde lyst til g ut av bilen. MEN, det endte bra med et veldig fint hotell med utsikt utover Tallahassee hvor vi skal sove i natt og en drink i baren fr vi landet p rommet.

I morgen skal vi prve nyte en time eller to etter frokosten ved bassenget fr turen gr videre :)

#reise #USA #roadtrip #sommer #ferie #reiseblogg

Skrevet 20.06.2014. Ligger i kategorien Reise. 6 kommentarer

Dagen i dag ble utrolig innholdsrik. Vi startet med frokost ute p hotellet og drmte om vre igjen i Key West noen dager til, men vi skulle videre s vi pakket oss ut av rommet og sa hade til et fantastisk hotell og sted. Veien tilbake til Miami ble veldig deilig med taket av deler av veien og mye fint vr. Nr vi kom til Miami mtte vi storbytraffikken. Etter alt for lang tid i k og rdt lys kom vi til slutt til Miami Beach. Tross litt regn fikk vi et veldig godt inntrykk av byen som byr p herlige farger, arkitektur og liv. Vi spiste lunsj p en av restaurantene p stranden og ruslet en tur ned til vannet. S gikk turen videre til Everglades National Park og Big Cypress National Preserve. Omrdene bestr av lange strake veier, evige sletter med sump og selflgelig et spennende dyreliv. Vi fikk se mange spennende fugler og aligatorer i det fri. Veldig spesielt! Til slutt kom vi oss til hotellet i Naples hvor vi skal sove i natt. Det beste av alt med kjre mot vest, fantastisk tid p veien inn i solnedgangen!

N er det God Natt fra Naples! I morgen blir det en del kjretimer s greit hente inn litt svn ...
(kroppen er ikke helt i takt med tidsforskjellen enn... )

#reise #roadtrip #usa #ferie #reiseblogg #sommer #florida

Skrevet 19.06.2014. Ligger i kategorien Reise. 6 kommentarer

Da jeg vknet klokka 06:00 til blinkende rom og romlende torden skal jeg innrmme at jeg ikke var s veldig fornyd. Jeg prvde late som ingen ting og snudde meg rundt. En time etter hadde buldringen stoppet men regnet fosset ned. Jeg var spent p se utsikten fra balkongen vr i dagslys, med basseng og palmer, men det var ikke like mye sjarm uten mennesker og heller en hel haug av vanndammer. Vi hadde allikevel bestemt oss for gjre det beste ut av denne ene dagen i Key West og fikk noen rd av de p hotellet til hva vi burde gjre. Etter en hel masse vurdering over frokosten p iHop (elsker iHop), endte vi til slutt opp med seilbttur med kayak padling og snorkling. Vi var redd for at turen ville bli avlyst p grunn av vret, men de mente det ville klarne. Til slutt tok vi sjansen og reiste ned til sentrum. Vi falt med en gang pladask for byen som har en haug av sjarm og herlige bygninger og plasser. Man fr lyst til se hver minste lille krok og nske om vre lengre kom fort. Etterhvert ble det tid for booke inn p btturen og vi ventet spente. For ende en lang historie litt kortere er det ikke annet si enn - FY for en start p ferien. Det ble klar bl himmel og vi fikk se fantastisk Key West natur p nrhold bde i kayak og med dykkemaske. P vei tilbake seilet vi i solnedgangen og endte med middag p Hard Rock Cafe!

Hotellet vrt! :)

Det fantastiske Crew'et!

Vi tok masse bilder med et undervannsengangskamera ogs, s gleder meg til se og vise dere de senere!

FOR en dag i Key West! <3
Skal uten tvil tilbake hit :)

#reise #USA #roadtrip #reiseblogg #sommer #ferie

Skrevet 18.06.2014. Ligger i kategorien Reise. 7 kommentarer

Endelig er vi p plass i Florida og booket inn p hotellet vrt i Key West. Surrete som jeg er trodde jeg frst at turen fra London til Miami skulle ta bare litt over 6 timer, det hadde jeg nemlig lest et sted. (Har ikke det tror jeg likevel .... ) Men nei, det tar 8,5 timer fly til Miami fra London. S, tross litt lengre flytur enn jeg hadde hpet, kunne ikke denne dagen gtt bedre! Da vi landet og skulle gjennom Custom and Border Protection var vi forberedt st i k i evig tid, det har vi nemlig alltid gjort fr. Men vi kom til mange skranker og korte deilige ker. Det som fr har tatt nesten 2 timer tok plutselig 15 minutter. Etterp plukket vi opp bilen. Dette er jo alltid spennende da du ikke fr vite p forhnd hva du fr. Da damen sa til oss - "bare velg en av bilene p rad fire" og det stod en hvit mustang gliste, var det ikke s vanskelig valg. Etterp kom vi oss til nrmeste Best Buy, kjpte oss en GPS som var mye billigere enn velge det gjennom leiebilselskapet og kom oss p veien mot Key West. Det ble litt fortere mrkt enn planlagt, s har ikke s mye bilder fra veien. Det kommer p vei tilbake igjen. Da vi kom til hotellet ble vi oppgradert til et strre rom med egen balkong mot bassengomrdet. Hun glemte sprre om vi nsket to queen size senger eller en king. Da vi fikk to queen senger og inngang mot parkeringen, spurte vi om hun hadde noen rom med king size seng istedet. Det hadde hun og hadde drlig samvittighet for at hun ikke spurte, s vi ble oppgradert. S da Fredrik fikk vite at han fikk herlig resultater p siste eksamen sin, ble det en feire l p balkongen mens vi kikket p uvret som passerte lengre borte.

Image and video hosting by TinyPic

N er det natta <3

Skrevet 17.06.2014. Ligger i kategorien Reise. 2 kommentarer

Det er helt utrolig. Dagene bare lper avsted og det er plutselig bare 4 dager til ferie og USA tur! Ikke nok med det, herlig Anja skal gifte seg til helgen med sin Vegard og jeg er mer enn klar for bryllup og feiring. I dag skal jeg til frisren min for freshe opp litt. Det blir deilig n og ikke minst p tide! Klarer ogs snike inn litt Akseltid og familiehygge oppi siste innspurt p jobb fr vi drar, bandvinger, maling og trening. Paff. Ferie skal bli mer enn ok n merker jeg!

Men, nr det er sagt er det herlig med sommer, sol og norske jordbr! Prvde forresten en ny tvist med cottage cheese til lunsj! S enkelt som bare jorbr og banan oppi. Det smaker herlig, metter godt og veldig lett ta med seg til lunsj eller ha klart i kjleskapet!

Hper dere ogs nyter solen og sommervarmen! <3

Skrevet 12.06.2014. Ligger i kategorien Blogg. 0 kommentarer

Elsker nr man tar en fredag helt p sparket ogs blir den helt perfekt. I gr samlet vi oss p bten til Marius i Tnsberg, med ferske reker og vin. Man glemmer nesten hvor godt det er med ferske reker fr man spiser det igjen. Det smakte himmelsk! Vret ar ikke helt sammarbeidsvillig frst, men det ble bare koselig med regndrpene p kalesjen. Etterhvert lettet skyene og vi fikk en fantastisk solnedgang.

Superfredag rett og slett! I dag skal jeg feire verdens beste sster og jeg gleder meg til jentekveld og tapas!
For en helg :)

Skrevet 07.06.2014. Ligger i kategorien Blogg. 0 kommentarer

Cottage Cheese er jo veldig sunt. Rik p proteiner og naturlig fett, men jeg m innrmme at jeg er veldig opp og ned hvor godt jeg syntes det er! Har prvd miksen med epler og prebiter, men den syntes jeg ble litt kunstig og rar i smaken. Har tenkt prve flere varianter s lenge n, men kommer meg aldri dit, fr i gr. Da gjorde jeg det s enkelt som kjpe en kurv med jordbr og en boks med Cottage Cheese og jeg har uten tvil funnet en favoritt. S godt og s enkelt. Og ikke minst, s sunt!

Hvis man vil gjre enda litt mer ut av det kan man str over litt splenda og kanel og toppe med nttebiter.
Det blir neste gang!

#lavkarbo #oppskrift #kosthold #helse #lchf #sunt #matblogg #vekt

Skrevet 06.06.2014. Ligger i kategorien Lavkarbo. 3 kommentarer

Hva skjedde med det fine vret? Jeg blir s alt for glad i solen og sommerflelsen, men i dag var det p med skinnjakke og skjerf igjen. Trstet meg selv ved kjpe jordbr p vei til jobb og drikke alt for mange kopper kaffe. Det er helt merkelig tenke p at for noen r tilbake taklet jeg ikke kaffe i sjokoladeglasur engang. N fler jeg at jeg har abstinenser noen dager om jeg ikke fr kaffe p morgen. Det skjer heldigvis ikke hver dag, men lykken over en kopp god, svart kaffe har blitt enorm de siste rene. Det hrer kanskje med bli voksen? Nh, fler meg ikke s voksen enn. Eller jo. Eller, det jeg prver si er at - GUD kaffe er godt! Nr det har blitt sagt hyt og klart er det en annen ting som br skrikes ut, med kanskje et hopp til og med. Det er kun 11 dager til vi sitter p flyet til USA. Trodde egentlig jeg ikke trengte ferie n og syntes til og med den kom litt fort. For all del, har gledet meg enormt til dra siden vi trykte "bestill" p flybillettene. Men det har vrt litt uvirkelig og ikke minst rart ha ferie s tidlig. N som det nrmer seg med stormskritt er jeg p kanten til telle timer og jeg skal innrmme at det skal blir helt fantastisk med ferie. Fler jeg sier hei og hade til Fredrik i dra om dagen, s litt kjreste tid n skal bli passe perfekt!

N satser jeg p at vrdamen p TV2 ikke lurte meg p morgen i dag med at helgen bare blir en stor sol. For jeg er klar for bde bursdagsfeiring og masse hygge - UTE! ;)

#blogg #interirblogg #matblogg #kaffe #hverdag

Skrevet 05.06.2014. Ligger i kategorien Blogg. 0 kommentarer

kei, fler det er p tide forklare litt, p en mte. Eller dele noen tanker. Som dere ser s har ikke akkurat bloggingen vrt helt p topp i det siste og det er det en grunn til. Jeg har rett og slett vrt litt utbrent, eller hva man n enn skal kalle det. Jeg har alltid vrt vant til ha et hyt aktivitetsniv, men det kombinert med litt for mye som har hengt over meg av ting som skulle vrt fikset, gjort eller tatt stilling til, blir det litt mye til slutt. Kroppen sier rett og slett stopp selv om hodet egentlig er ganske med. Jeg har hatt dager hvor jeg har kommet hjem og trene bare begynner trille, uten at jeg kan stoppe de. Ikke fordi jeg er lei meg eller ikke har det noe bra. Kroppen min bare sier nok, rett og slett. Nr jeg frst da setter meg ned prver finne grunnen til at det blir snn, ser jeg at hodet har vrt flink til pushe litt for mye til side. Det blir nesten en slags "aha" opplevelse. Man tenker at alt er greit, men nr man fr tenkt seg om litt, er det egentlig en haug av ting som br tas tak i for ha det enda bedre. Der har jeg vrt de siste ukene. Jeg hadde en periode hsten i fjor hvor hjertet mitt rett og slett sa i fra. Pulsen kte uansett hva jeg gjorde og jeg var s utslitt. Jeg fikk beskjed av legen om ta det helt med ro til det ga seg. Det ble 2 uker p sofaen, hvor jeg kun gjorde det mest ndvendige. Jeg syntes det var skummelt kjenne at hjertet mitt stoppet meg. Hjertet er litt ekstra srt i vr familie, og det stikker fort litt dypere. Jeg blir litt redd uten at jeg selv vil hverken innrmme det eller si det til noen. Da blir det p en mte mer virkelig. Jeg vet det ikke er noe vre redd for og det er nok ogs derfor jeg klarer legge det til side. Men det er noe med dette hjertet som vekker noen ekstra tanker. Etter disse ukene i hst fler jeg aldri at jeg har kommet helt ovenp. Det gr heldigvis lag tid mellom hver gang jeg fler det som jeg har gjort den siste tiden, men det irriterer meg likevel. Jeg har alltid lurt meg til tro at jeg er s sterk, at jeg tler mye og ikke minst at jeg orker gjre mye. Derfor stikker det hardt nr kroppen tar overhnd og jeg ikke fler meg s hy i hatten lengre!

Nr det er sagt, har jeg det veldig bra n og jeg har tatt tak i en hel del som har gjort at skuldrene mine fles 10 kg lettere. Har ikke klart kutte ned s veldig p aktivitetsnivet mitt, men alt det andre som har jobbet i hodet prver jeg la falle p plass. Det er deilig! Jeg har hatt lyst til skrive noe om dette tidligere, men det innrmme at man er litt i kjelleren nr man er der, er ikke s lett.

Det fles ogs veldig godt tenke p tiden som kommer fremover. En strukturert hverdag skal plutselig bli litt mer virkelig og det gir meg ro. For all del, jeg elsker vre spontan og ta ting p sparket. Men det blir slitsomt i lengden nr hele hverdagen min har fungert snn. Jeg fr aldri landet eller virkelig koblet av. Men, n er det snart tid for ferie! Mandag om (litt mindre enn) 2 uker sitter Fredrik og jeg p flyet til Miami og klare for to fantastiske uker in the US and A! Apropo Fredrik, han er forresten ferdig p skolen og har ftt seg jobb. Kunne man vrt mer stolt? I tillegg til det er vi i full gang med kikke p hus, eller leilighet, eller hva det n enn blir. Kjpe skal vi hvertfall og det er s stas. Hverdagslykke!

N gleder jeg meg til en fantastisk sommer og alt som hrer med <3

Skrevet 04.06.2014. Ligger i kategorien Blogg. 2 kommentarer

Fy for en bra helg dette har vrt. Og en ekstremt travel en! Vi har vrt i studio siden torsdag for spille inn EP'n vr og ble til slutt ferdig i kveld. I gr tok vi oss en pause for spille rets frste utekonsert og med skyfri himmel ble det fort god stemning! Det er s herlig med s mye bra bandtid for tiden. S mye spennende p gang og s fantastisk ha mennesker rundt oss som stiller opp og engasjerer seg i det vi gjr. Kunne ikke vrt mer takknemlig!!

Det ble mobilblogging p senga, men oppdatering ble det hvertfall. I morgen er det tilbake til virkeligheten. Hper dere har hatt en super helg:)