Dette har virkelig vært en herlig helg! Vi pakket bilen på fredag formiddag og dro med mamma, pappa og Aksel opp på hytta. Med blå himmel og sol var det veldig deilig å tenke på at helgen skulle tilbringes der med familien. Litt senere på kvelden kom Bengt og Anniken opp til taco og hygge. Resten av helgen har vi bare kosa oss med deilig mat, skiturer, spill, quiz, god bok og VM på TV. Akkurat sånn en helg på hytta skal være!

Og ikke minst, etterlengtet!

Skrevet 24.02.2015. Ligger i kategorien Reise. 6 kommentarer

Dagene denne uken har bare flydd til jobb og flytting. Nå er vi skikkelig i gang med maling og det hele. Men, jeg fikk aldri blogget noe særlig når vi var i Kragerø, og det var helt fantastisk! En hel uke med masse deilig sol, båtturer, lesing, nydelig mat, bading og fine folk. Kobler nesten ikke mer av enn på hytta. Ingen TV og bare herlig utsikt, natur og sjø. Dette var 3. året vi fikk til å reise med nesten samme gjeng og det er veldig stas at vi får det til. Så nå krysser vi bare fingrene for neste år!

Kragerø Lykke <3

Skrevet 14.08.2014. Ligger i kategorien Reise. 0 kommentarer

Vi koser oss masse i Oklahoma med alt for mye god mat, shopping og herlige mennesker. Og selvfølgelig en herlig hund! I går var vi i dyrehagen og det ble en overraskende bra tur. Så mange dyr jeg aldri har sett live før, en utrolig flott park og fint vær. I kveld skal vi på et arrangement downtown med live musikk, foodtrucks og lokal øl :)

Happytimes <3

Skrevet 28.06.2014. Ligger i kategorien Reise. 0 kommentarer

I går var vi innom Graceland før vi kom oss på veien igjen. Det var utrolig gøy å se huset og vi fikk også se bilene hans og flyet. Vi hadde flaks med både vær og folk. Det var en del da vi kom men det kom enda fler når vi dro og da begynte det å pøs regne også! Det ble en veldig bra start på dagen og en veldig kul opplevelse. Etterpå var det Oklahoma next. Det blir heldigvis flottere og flottere landskap langs motorveien, lengre og lengre vest. Så det ble en fin tur med nydelig solnedgang og masse god musikk. Til slutt endte vi opp i Edmond rundt halv ti hos Brad og Lindsey. Vi pakket oss ut av bilen og dro ned til "Old Chicago" for litt barmat og øl. Nå skal vi være her en uke å bare nyte herlig sted, herlig mennesker og mere ferie!

Happy times <3

Skrevet 24.06.2014. Ligger i kategorien Reise. 3 kommentarer

I dag avsluttet vi et fantastisk besøk i New Orleans med morgen bad på taket av hotellet og litt sol. Det var herlig med lyden av storbylivet og fantastisk utsikt. Etterpå kom vi oss på veien og har kjørte hele dagen i dag for å ende i Memphis. Jeg hadde ingen forventinger til Memphis annet enn at jeg visste det var mye herlig live musikk her og jeg ville gjerne se huset til Elvis. Derfor ble det en veldig positiv overraskelse da vi gikk opp Beale Street med livemusikk på samtlig steder, yrende liv på en søndag og lysende skilt. Akkurat som på film. Vi endte på en restaurant med storband, BBQ og lokal øl. Virkelig en bra siste kveld på veien!

I morgen skal i besøke Graceland før vi reiser videre :) Til slutt ender vi i Oklahoma hvor vi skal tilbringe den neste uken hos Brad og Lindsey! Det blir bra det:)

#usa #ferie #roadtrip #reiseblogg #sommer #reise

Skrevet 23.06.2014. Ligger i kategorien Reise. 0 kommentarer

Dagen i går ble bare fantastisk! Vi våknet til den herlige utsikten fra rommet vårt kom oss ned til lobbyen for å få noen tips om hvordan vi kunne få mest ut av dagen! Etter gode tips var dagen planlagt og vi hoppet på en av de gamle trikkene som tok oss en runde i byen. Det er så mange flotte hus og herlig arkitektur, så det å sitte å bare se var helt perfekt! Vi hoppet av ved 2. verdenskrig museet, som er The National World War 2 museum. Det var utrolig flott laget og vi var med på både 4D film og ubåt opplevelse. I mellom dette gikk vi rett ned i gaten på et sted vi hadde fåt anbefalt til lunsj. Det heter BUTCHER og de slakter og tilbreder alt kjøtt selv der. Det er et cajun sted og vi fikk beskjed om at her måtte vi bare spise. Det forstod vi fort. For et kult sted og gud, så god mat! På kvelden tok vi et kveldsbad i boblebadet på taket av hotellet, før vi ordnet oss og gikk ut for middag. Til slutt avsluttet vi dagen i Frenchmen Street med herlig live blues musikk!

New Orleans har virkelig imponert og vi skulle gjerne vært her lengre. Det er så mye vi ikke har fått sett, men vi har uten tvil fått en New Orleans opplevelse! Fantastiske dager <3

#roadtrip #reise #ferie #sommer #USA #reiseblogg

Skrevet 22.06.2014. Ligger i kategorien Reise. 0 kommentarer

I dag har vært en dag til med mange timer på veien, eller litt lengre enn planlagt. Men vi startet med en herlig frokost på hotellet og slappet av en times tid ved bassenget før vi pakket bilen og reiste fra Tallahassee. Vi har vært litt frem og tilbake på hvor turen skulle gå videre. Planen var egentlig Nashville, men etter å bli anbefalt av flere å reise til New Orleans ble vi litt ekstra spontane og plottet det inn GPS'n. Det ble først noen lange timer på ganske kjedelige veier og gjennom kraftig regnvær og thunderstorm, for så å skifte om til en kyst vei. Her hadde vi så flaks å møtte på både rush trafikk og et arrangement i første tettstedet, så omturen som skulle ta en halv time ekstra tok plutselig halvannen time ekstra. Men med veien helt på stranden og med gylden himmel ble det verdt det til slutt! Vi har også vært i 4 stater på en dag i dag! Florida, Alabama, Mississippi og Lousiana. Da vi kom frem til New Orleans møtte vi et hotell som var over all forventning. Det er fylt opp med historisk særpreg, antikviteter og en takterrasse med badebasseng og boblebad. OM det skal nytes! Kvelden i dag endte i Bourbon street. Først på Hard Rock, så noen øl til et cover band og så etterpå et band med tre eldre menn som spilte nydelig jazz musikk. Bourbon Street var forresten veldig interessant. Mye forskjellige mennesker, mye alkohol og mange utesteder samlet på et sted. Fikk absolutt kjent på storbylivet by night!

Husene ved stranden er bygget som dette, så om vannet skulle stige er huset fortsatt reddet ;)

Utsikten fra rommet vårt :)

Nu er det natta!
I morgen skal New Orleans utforskes i dagslys :)

Skrevet 21.06.2014. Ligger i kategorien Reise. 1 kommentar

Dagen i dag startet veldig bra. Vi bestemte oss for å kjøre ned til sentrum av Naples og møtte et fantastisk flott sted. Alt er så pent og rent og flott! Fine hus og en deilig laaaaang strand. Virkelig en positiv overraskelse. Det var godt, for resten av dagen har vært mindre spennende. Mange timer på en vei som ikke hadde så veldig mye å by på, litt rør med hotellbooking for kvelden og kjøring gjennom noen steder vi ikke akkurat hadde lyst til å gå ut av bilen. MEN, det endte bra med et veldig fint hotell med utsikt utover Tallahassee hvor vi skal sove i natt og en drink i baren før vi landet på rommet.

I morgen skal vi prøve å nyte en time eller to etter frokosten ved bassenget før turen går videre :)

#reise #USA #roadtrip #sommer #ferie #reiseblogg

Skrevet 20.06.2014. Ligger i kategorien Reise. 6 kommentarer

Dagen i dag ble utrolig innholdsrik. Vi startet med frokost ute på hotellet og drømte om å være igjen i Key West noen dager til, men vi skulle videre så vi pakket oss ut av rommet og sa hade til et fantastisk hotell og sted. Veien tilbake til Miami ble veldig deilig med taket av deler av veien og mye fint vær. Når vi kom til Miami møtte vi storbytraffikken. Etter alt for lang tid i kø og rødt lys kom vi til slutt til Miami Beach. Tross litt regn fikk vi et veldig godt inntrykk av byen som byr på herlige farger, arkitektur og liv. Vi spiste lunsj på en av restaurantene på stranden og ruslet en tur ned til vannet. Så gikk turen videre til Everglades National Park og Big Cypress National Preserve. Områdene består av lange strake veier, evige sletter med sump og selfølgelig et spennende dyreliv. Vi fikk se mange spennende fugler og aligatorer i det fri. Veldig spesielt! Til slutt kom vi oss til hotellet i Naples hvor vi skal sove i natt. Det beste av alt med å kjøre mot vest, fantastisk tid på veien inn i solnedgangen!

Nå er det God Natt fra Naples! I morgen blir det en del kjøretimer så greit å hente inn litt søvn ...
(kroppen er ikke helt i takt med tidsforskjellen ennå... )

#reise #roadtrip #usa #ferie #reiseblogg #sommer #florida

Skrevet 19.06.2014. Ligger i kategorien Reise. 6 kommentarer

Da jeg våknet klokka 06:00 til blinkende rom og romlende torden skal jeg innrømme at jeg ikke var så veldig fornøyd. Jeg prøvde å late som ingen ting og snudde meg rundt. En time etter hadde buldringen stoppet men regnet fosset ned. Jeg var spent på å se utsikten fra balkongen vår i dagslys, med basseng og palmer, men det var ikke like mye sjarm uten mennesker og heller en hel haug av vanndammer. Vi hadde allikevel bestemt oss for å gjøre det beste ut av denne ene dagen i Key West og fikk noen råd av de på hotellet til hva vi burde gjøre. Etter en hel masse vurdering over frokosten på iHop (elsker iHop), endte vi til slutt opp med seilbåttur med kayak padling og snorkling. Vi var redd for at turen ville bli avlyst på grunn av været, men de mente det ville klarne. Til slutt tok vi sjansen og reiste ned til sentrum. Vi falt med en gang pladask for byen som har en haug av sjarm og herlige bygninger og plasser. Man får lyst til å se hver minste lille krok og ønske om å være lengre kom fort. Etterhvert ble det tid for å booke inn på båtturen og vi ventet spente. For å ende en lang historie litt kortere er det ikke annet å si enn - FY for en start på ferien. Det ble klar blå himmel og vi fikk se fantastisk Key West natur på nærhold både i kayak og med dykkemaske. På vei tilbake seilet vi i solnedgangen og endte med middag på Hard Rock Cafe!

Hotellet vårt! :)

Det fantastiske Crew'et!

Vi tok masse bilder med et undervannsengangskamera også, så gleder meg til å se og vise dere de senere!

FOR en dag i Key West! <3
Skal uten tvil tilbake hit :)

#reise #USA #roadtrip #reiseblogg #sommer #ferie

Skrevet 18.06.2014. Ligger i kategorien Reise. 7 kommentarer

Endelig er vi på plass i Florida og booket inn på hotellet vårt i Key West. Surrete som jeg er trodde jeg først at turen fra London til Miami skulle ta bare litt over 6 timer, det hadde jeg nemlig lest et sted. (Har ikke det tror jeg likevel .... ) Men nei, det tar 8,5 timer å fly til Miami fra London. Så, tross litt lengre flytur enn jeg hadde håpet, kunne ikke denne dagen gått bedre! Da vi landet og skulle gjennom Custom and Border Protection var vi forberedt å stå i kø i evig tid, det har vi nemlig alltid gjort før. Men vi kom til mange skranker og korte deilige køer. Det som før har tatt nesten 2 timer tok plutselig 15 minutter. Etterpå plukket vi opp bilen. Dette er jo alltid spennende da du ikke får vite på forhånd hva du får. Da damen sa til oss - "bare velg en av bilene på rad fire" og det stod en hvit mustang å gliste, var det ikke så vanskelig valg. Etterpå kom vi oss til nærmeste Best Buy, kjøpte oss en GPS som var mye billigere enn å velge det gjennom leiebilselskapet og kom oss på veien mot Key West. Det ble litt fortere mørkt enn planlagt, så har ikke så mye bilder fra veien. Det kommer på vei tilbake igjen. Da vi kom til hotellet ble vi oppgradert til et større rom med egen balkong mot bassengområdet. Hun glemte å spørre om vi ønsket to queen size senger eller en king. Da vi fikk to queen senger og inngang mot parkeringen, spurte vi om hun hadde noen rom med king size seng istedet. Det hadde hun og hadde dårlig samvittighet for at hun ikke spurte, så vi ble oppgradert. Så da Fredrik fikk vite at han fikk herlig resultater på siste eksamen sin, ble det en feire øl på balkongen mens vi kikket på uværet som passerte lengre borte.

Image and video hosting by TinyPic

Nå er det natta <3

Skrevet 17.06.2014. Ligger i kategorien Reise. 2 kommentarer

ENDELIG er både hotell, leiebil og flybilletter på plass og vi er mer enn klare for å starte nok en fantastisk sommerferie. Vi har vært mye frem og tilbake på hvordan vi ville starte hele turen. Vi flyr jo til Miami og hadde tenkt å starte med noen dager på stranda der, men etter mye lesing og anbefalinger bestemte vi oss for å heller starte med to netter i Key West. De er kjent for den lange og flotte turen ut dit over øyer og lange bruer. De er også kjent for sine herlige strender, sjarmerende og fargerike arkitektur og avslappende stemning. Så, rett og slett en perfekt måte å starte ferien på. Vi brukte hotwire.com til å bestille hotell, som jeg nesten må anbefalle til dere. Du får vite antall stjerner, fasiliteter og område men ikke hvilke hotell det er. Det får du først vite etter du har betalt. Hotellrommene koster da litt mindre per natt enn det gjør på alle andre sider som de også garanterer. Så du ender med veldig gode priser pr natt. Vi har brukt dette masse i USA med bare god erfaring og mange penger spart! Verdt å sjekke ut :)

Dette er bassengområdet på hotellet vi skal bo :)

Åh, jeg gleder meg sånn!! :)
Hvis noen har vært i Florida mottas gjerne tips med stor takk :)

#reise #florida #keywest #sommerferie #sommer

Skrevet 05.05.2014. Ligger i kategorien Reise. 4 kommentarer

FY for en herlig følelse! Flybillettene er bestilt og en fantastisk sommerferie med verdens beste kjæreste er i boks. Vi skal 2 uker til USA i slutten av juni og starter vår roadtrip i Miami. Så skal vi bruke en uke på å kjøre til Oklahoma, hvor vi skal møte våre herlige venner fra Fredrik bodde der. Det blir så bra å endelig få litt mere tid i Oklahoma. Kjøreturen går opp kysten fra Miami til Savannah gjennom en rekke flotte kystbyer. Så kjører vi videre mot Oklahoma gjennom Nashville og Memphis. Da har vi da en uke til med enda mere kos i Oklahoma. Merker det kribler i magen bare av å tenke på det! Dette blir 3. roadtrip-sommerferien på rad i USA og jeg slutter aldri å bli overrasket av det fantastiske landet! Det skal bli veldig gøy i år å se en helt annen side av det også. De to andre gangene har vi kjørt ved vestkysten, mens denne gangen skal vi kjøre litt av østkysten. I tillegg har hverken jeg eller Fredrik vært i Florida før.

Man kan ikke gjøre annet enn å glede seg til å se dette:

Og så litt mimring fra i fjor....

Nå er det bare å glede seg!!